diumenge, 7 d’abril del 2013

A.O's COM A COMPARADORS

El darrer dia de classe el vam acabar introduint breument la idea que els A.O's poden actuar com a comparadors depenen que es doni una certa condició l'A.O salta a saturació positiva o bé a negativa.

En la classe d'aquest dijous hem vist que això ho podem fer mitjançant el circuit següent:





on:  Recordem que si a la funció signum(v+-v-), v+ era major, l'A.O saltava a saturació positiva i si passava el contrari, a negativa.

Com es pot apreciar al circuit podem comprovar que passa això posant un díode LED en sèrie amb una resistència a la sortida polaritzat de tal manera que només s'il·lumini quan passi una de les dues coses o bé, també podríem posar dos LED's un pol·laritzat en un sentit i l'altre en el contrari, això si, per evitar errors en la lectura seria adeqüat que irradiessin colors diferents.

També vam veure el concepte de cicle de treball de tensions bipolars i la vam definir com el temps durant el qual tenim el díode en ON dividit pel període i per tal d'expressar-ho en tant per cent, multiplicat per cent:


                      T= (Ton/Tper.)·100


Com a últim exemple d'aquest apartat vam poder veure que en un circuit amplificador format per dues tensions v1 i v2, connectades a un seguidor de tensió connectats en cascada a través d'una resistència de 10k amb un amplificador amb el terminal positiu a un divisor de tensió com en la figura anterior, si a la sortida vo i connectavem un LED i suposàvem els 4 possibles valors combinats de v1 (recordant les taules de la veritat vistes al batxillerat a tecnologia) veïem com actuava com una porta lògica NAND (AND inversa). Aquí està el circuit:





Detalls en A.O's

Per últim vam comentar els detalls a tenir en compte alhora de treballar amb A.O's.
L'estabilitat és un punt a tenir en compte, aquí vam distingir en el que era una funció de xarxa estable i quina no, i vam concloure per exemple que la funcio H(S)=1/S-a no era estable ja que si recorríem a la seva expressió diferencial, per poc que canvies Vo es produïa un brusc augment.

Al final de la classe vam plantejar que per tal de ser més competitius alhora de plantejar circuits hauríem de ser capaços de treballar amb alimentació unipolar per estalviar-nos piles i bateries i fer més atractiu el nostre producte. Vam veure que podem aconseguir el mateix resultat que amb dues procedint correctament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada